Das Suchergebnis hat sich seit Ihrer Suchanfrage verändert. Eventuell werden Dokumente in anderer Reihenfolge angezeigt.
  • Treffer 47 von 114
Zurück zur Trefferliste

MODELING OF BRIDGE BEARING UNDER TRANSIENT LOADING

  • The evident advances of the computational power of the digital computers enable the modeling of the total system of structures. Such modeling demands compatible representations of the couplings of different structural subsystems. Therefore, models of dynamic interaction between the vehicle and the bridge and models of a bridge bearing, a coupling element between the bridge's superstructure andThe evident advances of the computational power of the digital computers enable the modeling of the total system of structures. Such modeling demands compatible representations of the couplings of different structural subsystems. Therefore, models of dynamic interaction between the vehicle and the bridge and models of a bridge bearing, a coupling element between the bridge's superstructure and substructure, are of interest and discussed within this paper. The vehicle-bridge interaction may be described as a function connecting two sets of behavior. In this case, the coupling is embodied by mutual parameters that affect both systems, such as the frequency content of the bridge and the vehicle. Whereas the bridge bearings are elements used specifically to couple, in such elements the deformation and the transferred loads are used in characterizing the coupling The nature of these couplings and their influence on the bridge response is different. However, the need to assess the amount of dynamic response transferred by or within these couplings is a common argument.zeige mehrzeige weniger

Volltext Dateien herunterladen

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Teilen auf Twitter Suche bei Google Scholar
Metadaten
Dokumentart:Konferenzveröffentlichung
Verfasserangaben: Ghada Karaki, Ursula Freundt, Ralf Vogt
DOI (Zitierlink):https://doi.org/10.25643/bauhaus-universitaet.2854Zitierlink
URN (Zitierlink):https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:gbv:wim2-20170314-28544Zitierlink
URL:http://euklid.bauing.uni-weimar.de/ikm2009/paper.html
ISSN:1611-4086
Herausgeber: Klaus GürlebeckGND, Carsten KönkeORCiDGND
Sprache:Englisch
Datum der Veröffentlichung (online):04.03.2017
Datum der Erstveröffentlichung:14.07.2010
Datum der Freischaltung:14.03.2017
Veröffentlichende Institution:Bauhaus-Universität Weimar
Urhebende Körperschaft:Bauhaus-Universität Weimar
Institute und Partnereinrichtugen:Fakultät Bauingenieurwesen / Graduiertenkolleg 1462
Seitenzahl:11
Freies Schlagwort / Tag:Computer Science Models in Engineering; Multiscale and Multiphysical Models; Scientific Computing
GND-Schlagwort:Angewandte Informatik; Angewandte Mathematik; Architektur <Informatik>; Computerunterstütztes Verfahren
DDC-Klassifikation:000 Informatik, Informationswissenschaft, allgemeine Werke / 000 Informatik, Wissen, Systeme
500 Naturwissenschaften und Mathematik / 510 Mathematik
BKL-Klassifikation:31 Mathematik / 31.80 Angewandte Mathematik
56 Bauwesen / 56.03 Methoden im Bauingenieurwesen
Sammlungen:Bauhaus-Universität Weimar / Internationales Kolloquium über Anwendungen der Informatik und Mathematik in Architektur und Bauwesen, IKM, Weimar / Internationales Kolloquium über Anwendungen der Informatik und Mathematik in Architektur und Bauwesen, IKM, Weimar, 18. 2009
Lizenz (Deutsch):License Logo Creative Commons 4.0 - Namensnennung-Nicht kommerziell (CC BY-NC 4.0)