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VHB-JOURQUAL2: Method, Results, and Implications of the German Academic Association for Business Research’s Journal Ranking
- VHB-JOURQUAL represents the official journal ranking of the German Academic Association for Business Research. Since its introduction in 2003, the ranking has become the most influential journal evaluation approach in German-speaking countries, impacting several key managerial decisions of German, Austrian, and Swiss business schools. This article reports the methodological approach of theVHB-JOURQUAL represents the official journal ranking of the German Academic Association for Business Research. Since its introduction in 2003, the ranking has become the most influential journal evaluation approach in German-speaking countries, impacting several key managerial decisions of German, Austrian, and Swiss business schools. This article reports the methodological approach of the ranking’s second edition. It also presents the main results and additional analyses on the validity of the rating and the underlying decision processes of the respondents. Selected implications for researchers and higher-education institutions are discussed.…
Dokumentart: | Artikel (Wissenschaftlicher) |
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Verfasserangaben: | Ulf Schrader, Thorsten Hennig-Thurau |
DOI (Zitierlink): | https://doi.org/10.1007/BF03342710Zitierlink |
URN (Zitierlink): | https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:gbv:wim2-20170426-31628Zitierlink |
Titel des übergeordneten Werkes (Englisch): | Business Research |
Sprache: | Englisch |
Datum der Veröffentlichung (online): | 26.04.2017 |
Jahr der Erstveröffentlichung: | 2009 |
Datum der Freischaltung: | 26.04.2017 |
Veröffentlichende Institution: | Bauhaus-Universität Weimar |
Institute und Partnereinrichtugen: | Fakultät Medien / Professur Marketing und Medien |
Erste Seite: | 180 |
Letzte Seite: | 204 |
Freies Schlagwort / Tag: | Journal ranking, rating, impact factors, VHB-JOURQUAL |
GND-Schlagwort: | Rating; Verband der Hochschullehrer für Betriebswirtschaftslehre |
DDC-Klassifikation: | 300 Sozialwissenschaften / 330 Wirtschaft |
BKL-Klassifikation: | 05 Kommunikationswissenschaft / 05.33 Pressewesen |
Lizenz (Deutsch): | Creative Commons 4.0 - Namensnennung (CC BY 4.0) |