Dokument-ID Dokumenttyp Verfasser/Autoren Herausgeber Haupttitel Abstract Auflage Verlagsort Verlag Erscheinungsjahr Seitenzahl Schriftenreihe Titel Schriftenreihe Bandzahl ISBN Quelle der Hochschulschrift Konferenzname Quelle:Titel Quelle:Jahrgang Quelle:Heftnummer Quelle:Erste Seite Quelle:Letzte Seite URN DOI Abteilungen OPUS4-3460 Wissenschaftlicher Artikel Häfner, Stefan; Eckardt, Stefan; Luther, Torsten; Könke, Carsten Mesoscale modeling of concrete: Geometry and numerics Mesoscale modeling of concrete: Geometry and numerics 11 Computers and Structures 450 461 Institut für Strukturmechanik (ISM) OPUS4-3595 Wissenschaftlicher Artikel Kaltenbacher, Barbara; Lahmer, Tom; Mohr, Marcus; Kaltenbacher, Manfred PDE based determination of piezoelectric material tensors PDE based determination of piezoelectric material tensors. 33 European Journal of Applied Mathematics 383 416 10.25643/bauhaus-universitaet.3595 Institut für Strukturmechanik (ISM) OPUS4-3463 Wissenschaftlicher Artikel Unger, Jörg F.; Teughels, A.; De Roeck, G. System identification and damage detection of a prestressed concrete beam System identification and damage detection of a prestressed concrete beam 7 Journal of Structural Engineering 1691 1698 Institut für Strukturmechanik (ISM) OPUS4-3459 Wissenschaftlicher Artikel Bucher, Christian; Frangopol, D.M. Optimization of lifetime maintenance strategies for deteriorting structures considering probabilities of violating safety, condition, and cost thresholds Optimization of lifetime maintenance strategies for deteriorting structures considering probabilities of violating safety, condition, and cost thresholds 7 Probabilistic Engineering Mechanics 1 8 Institut für Strukturmechanik (ISM) OPUS4-3462 Wissenschaftlicher Artikel Most, Thomas; Bucher, Christian Stochastic simulation of cracking in concrete structures using multi-parameter random fields Stochastic simulation of cracking in concrete structures using multi-parameter random fields 19 International Journal of Reliability and Safety 168 187 Institut für Strukturmechanik (ISM)